Što je glavna stvar u Kadišu?

0

 

… i zašto je Njemu potrebno da mi blagoslovimo Njegovo ime?

Glavna stvar u Kadišu je odgovor zajednice:

„Neka je blagosloveno Njegovo veliko ime u sve vijeke“

Mogli bismo reći da je cijeli Kadiš zapravo okvir za taj blagoslov – drugim riječima, mi kažemo Kadiš tako da zajednica može uzvratiti tim riječima.

Onda, u čemu je stvar s tim riječima? Evo tek vrha ledene sante objašnjenja:

Njegovo veliko ime odnosi se na četveroslovno ime koje se ne može izbrisati. Mi nikada ne izgovaramo to ime na način na koji je napisano. Jedini trenutak kada je ono bilo izgovoreno bilo je prilikom svećenićkog blagoslova u Hramu u Jeruzalemu, te jednom godišnje od strane Velikog Svećenika kada je ušao u Svetinju nad Svetinjama na Jom Kipur.

„Veliko ime“ ima mnogo značenja. Ima značenje bilo je, jest i bit će sve u jednom. Također ima značenje onoga koji je uzrok postojanja. Ono nam kaže da B-g obuhvaća sve što postoji a ipak ostaje u potpunosti iznad svakog vremena i prostora.

Kada kažemo da to veliko ime treba „biti blagosloveno“, mislimo da ono treba postati stvarno u našem svijetu . To je značenje riječi blagoslov na hebrejskom (braha) – to znači presavinuti nešto prema dolje. U ovom slučaju, mi želimo privući ovu višu realnost dolje u našu stvarnost. Mi želimo osjećati kako je sve u svemiru prožeto B-žanskim – svjetlošću beskonačnog Stvoritelja koji je iznad svih stvari.

Zašto ponavljamo, govoreći zauvijek i uvijek i uvijek? Nije li jedan „zauvijek“ dovoljan?

Ključ bi mogao biti u aramejskoj riječi koju koristimo (l’alam). Ima i drugo zančenje te riječi, pored zauvijek – ona može također značiti i svijet. Prema Kabali, postoje mnogi svjetovi na višim i još višim duhovnim nivoima od našeg vlastitog. Ti svjetovi ne nalaze se negdje u dalekom svemiru – oni su ovdje na istom mjestu gdje i mi. Mi ih ne možemo vidjeti zato što smo fizička bića s fizičkim očima i ušima. Ali ti svjetovi vrše utjecaj na nas, bez bozira na to – i naši postupci, riječi i misli vrše utjecaj na njih.

Zato kada kažemo zauvijek i uvijek i uvijek mi također mislimo u sve te svjetove. Stvoreni svjetovi su podijeljeni u tri kategorije, Stvaranje, Oblikovanje i Postupanje – tako da je to razlog za ponavljanje tri puta.

 

Share.

About Author

Comments are closed.