Posljednji u nizu blagdana koji se redaju nakon židovske nove godine, Roš Hašane, jest Šemini Aceret/Simhat Tora. U dijaspori slavimo ovaj blagdan dva dana, a u Izraelu jedan dan. Karakterizira ga neobuzdana radost koja doseže vrhunac u Simhat Tori (drugi dan praznika u dijaspori) – tada slavimo završetak i ponovni početak godišnjeg ciklusa čitanja Tore.
Tijekom ta dva dana je većinom rad zabranjen. Prethodne večeri žene i djevojke pale svijeće, izgovarajući prigodne blagoslove, a svi uživamo u večernjim i dnevnim svečanim obrocima uz kiduš. Ne radimo, ne vozimo se, ne pišemo, ne koristimo električne, niti elektroničke uređaje. Dopušteno nam je kuhati i nositi predmete, osim ako toga dana nije Šabat, kao što je to slučaj ove godine.
Šemini Aceret
Prvi dan, Šemini Aceret, uključuje molitvu za kišu, službeno obilježavajući početak mediteranske (tj. izraelske) kišne sezone i molitvu Jickor kojom se moli B-gu da se sjeti duša preminulih.
Više ne uzimamo četiri vrste i ne spominjemo Sukot u dnevnim molitvama; u dijaspori, međutim, još uvijek jedemo u suki, ali bez izgovaranja blagoslova.
Šemni Aceret otprilike bi se moglo prevesti kao „stanka osmog (dana)“. Mudraci objašnjavaju: tijekom sedam dana Sukota, ukupno 70 bikova je ponuđeno za žrtvu na oltar Hrama, po jedan za svaku od 70 nacija. U izvjesnom smislu, Sukot je uključivao cijelo čovječanstvo. Na ovaj dan, međutim, B-g od nas traži da „stanemo“ i slavimo još jedan dan, samo mi i On.
Simhat Tora
Vrhunac drugog dana, Simhat Tore („Radost Tore“), je hakafot, koji se održava i uoči i ujutro Simhat Tore, u kojem marširamo i plešemo sa svicima Tore oko stola za čitanje u sinagogama. U mnogim se sinagogama hakafot održava i uoči Šemini Acereta.
Na ovaj radosni dan kada zaključujemo Toru, običaj je da svaki čovjek sudjeluje u slavlju primanjem alije. I djeca primaju aliju, odnosno imaju čast izgovoriti jedan od blagoslova nad Torom.
Nakon posljednje alije Tore, odmah započinjemo novi ciklus čitanja od početka Postanka (od drugog svitka Tore) – to je zato što čim završimo proučavanje Tore, B-žje beskonačne mudrosti, na jednoj razini, odmah počinjemo ispočetka, ovaj put da otkrijemo nova i uzvišenija tumačenja.
Tora se raduje
Simhat Tora znači „radost Tore“. Ime je izvedeno iz činjenice da na ovaj dan slavimo završetak godišnjeg čitanja Tore i počinjemo ispočetka.
Imajte na umu da se blagdan ne zove „radost s Torom“ ili „radost iz Tore“, već „radost Tore“. To je zato što se sama Tora raduje. I kada pjevamo i plešemo s njom, dajemo Tori noge i sudjelujemo u njenom slavlju.