Kako ostati pozitivan u karanteni?

0

Osim što prate razvoj situacije, provode mjere prevencije te se nadaju lijeku protiv novog koronavirusa, mnogi si postavljaju pitanje: „Kako ću ostati normalan ako završim u samoizolaciji, odnosno karanteni?“

Samoizolacija ili izolacija, bilo dobrovoljna ili prisilna, doista može izazvati ozbiljan stres, usamljenost i strah od „zatvora“ iz kojeg se nigdje ne može otići, niti se u njemu ima što za raditi.

Ovom prilikom objavit ćemo malo prilagođene upute koje nam donosi psihijatar dr. Jacob L. Freedman, a koje su objavljene na portalu Aish.com.

Ostanite u kontaktu

U Judaizmu imamo predivnu micvu „Bikur Holim“, odnosno posjećivanje bolesnih. Ona pomaže oboljeloj osobi da ostane pozitivna te joj pomaže u procesu ozdravljenja.

S obzirom na to da je protivno židovskom zakonu da se posjećuje osobu koja bi vas mogla zaraziti (a posjećivanje se protivi i pravilima samoizolacije te općim mjerama prevencije pandemije novog koronavirusa), to vas ne sprečava da bolesnika nazovete.

Svakoj osobi koja samuje zatvorena u svom domu, dobra je vijest da nije sama – jednostavno možete nazvati prijatelja, člana obitelji, kolegu ili susjeda koji je u istoj „gabuli“. Time se ispunjava micva Bikur Holim, ali nas se i podsjeća da nikada nismo sami.

Vježbajte

Zatvorena fitness dvorana ne sprečava vas da nastavite s dnevnom rutinom vježbanja. Mnoge studije pokazuju da svakodnevni kardiovaskularni treninzi djeluju kao tretman za anksiozne i depresivne poremećaje.

Ne osjećate još anksioznost, niti ste u depresiji? Vježbanje je također odlična preventivna mjera za očuvanje mentalnog zdravlja. Stoga skinite stvari sa ručica orbitreka, razmotajte podlogu za vježbanje joge ili naprosto već danas počnite vježbati sklekove, čučnjeve i „jumping jacks“.

Mindfulness

Vjerojatno ste i vi čuli za „mindfulness“, no malo je onih koji doista prakticiraju „usredotočenu svjesnost“. Ovaj oblik psihološkog samoopuštanja nalazi se negdje između meditacije i relaksacije te omogućava osobi da postane svjesna unutarnjeg stanja.

Mindfulness je izvrstan alat za smirivanje emocionalnog “vrenja”, posebno u vremenima stresa. Sada je izvrstan trenutak da ovu tehniku izvježbate i upotrijebite.

Učite, posvetite se nekoj aktivnosti

Jeste li ikada poželjeli doznati više o vulkanima, slušati online predavanja, napisati knjigu, naučiti hebrejski, šivati, slikati ili bilo što slično? Upravo sada je idealna prilika da te želje i ostvarite!

Ne samo da imate vremena na pretek, već će vam takva aktivnost pomoći da odvratite misli od riječi koju više ne želimo niti čuti, niti spominjati, a također će održati vašu produktivnost. I ne zaboravite – sada napokon imate vremena neometano čitati i učiti Toru.

Molite

Da, molitva sigurno pomaže. Mnoge znanstvene studije pokazale su kako molitva pomaže ljudima da ostanu pribrani i optimistični. Ona doprinosi i boljem fizičkom i psihičkom oporavku zahvaljujući snazi pozitivnog razmišljanja.

Diljem svijeta ljudi mole jer je činjenica da se, u nedostatku učinkovitog lijeka ili cjepiva te bilo kakvog boljeg savjeta od potrebe za oprezom i pranja ruku, nemamo kome drugom obratiti, nego našem Stvoritelju. Počnite s čitanjem psalama, oni su odličan početak: „Podižem svoje oči prema brdima, od kuda će moja pomoć doći? Moja pomoć će doći od B_ga, Stvoritelja Neba i Zemlje“ (Ps. 121: 1-2).

Ne zaboravite da u samoizolaciji možete obilježiti i Šabat.

Razmislite, sjetite se…

Koronavirus je veličine svega nekoliko nanometara, pa ipak je oborio najsnažnije ljude te spustio na koljena najmoćnije zemlje svijeta. Ironija ne bi trebala biti previše teška za razumijevanje.

Svi bismo trebali razmisliti o čudesima koja smo proživjeli i koja nas tek očekuju. Ako čitate ove retke, to znači da imate struju, a vrlo vjerojatno i pitku vodu te dovoljno hrane. Možda vam je netko poslao link na ovaj članak, što znači da postoje oni kojima je do vas stalo, a sigurno i vi imate one koji su vam dragi.

Sjetite se koliko ste blagoslovljeni. Uz B_žju pomoć, i ova će nevolja proći, a svi ćemo ostati živi i zdravi.

Share.

About Author

Comments are closed.