Na stolu pripremljenom za Seder nalazi se mješavina namirnica od kojih svaka ima mnoštvo mističnih značenja. Seder se odvija prema istom redu kao i događaji koji vode izbavljenju. Zapravo, sama riječ seder znači – red.
Tanjur za Seder
Zeroa (goljenica): zeroa predstavlja janje za Pesah. Mistička tradicija je goljenicu zamijenila prženim pilećim vratom koji nije za jelo, ali služi kao podsjetnik da se za vrijeme sedera približavamo slobodi, iako će sloboda u punom smislu doći uskoro, s konačnim izbavljenjem.
Beica (jaje): jaje simbolizira blagdansku žrtvu koju se za Pesah prinosilo u Hramu.
Maror (gorko bilje / hren): gorčinu Egipta na stol donosi maror.
Karpas (povrće): Egipat je slamao duh naših predaka besmislenim, iscrpljujućim radom. Povrće se, obično je to luk, krumpir ili peršin, umače u zasoljenu vodu i jede kako bismo okusili njihovu patnju i shvatili da postoji mogućnost nadilaženja vlastitih snaga.
Haroset (mješavina voća i oraha): kao robovi smo koristili žbuku – simbolizira je haroset – pri izradi cigala za gradnju građevina podignuth samo zato da budu uništene.
Hazeret (zelena salata): U početku je progonstvo bilo ugodno, ali uskoro je ropski jaram postao nepodnošljiv. Tako je i početni okus hazereta blag, ali vrlo brzo prevlada gorki okus njezinog korijena.
4 čaše vina i Eliahova čaša
Čaše predstavljaju četiri koraka prema slobodi.
Prva čaša – fizičko udaljavanje iz zemlje egipatske. („Ja ću te izbaviti.“)
Druga čaša – oslobađanje od intelektualnog i duhovnog ropstva. („Ja ću te spasiti.“)
Treća čaša – stvaranje naroda zauvijek otpornog na trajno ropstvo. („Ja ću te osloboditi.“)
Četvrta čaša – Bog prihvaća Izrael kao svoj izabrani narod i na Sinaju mu daruje Toru. („Uzet ću te sebi za narod.“)
Petu čašu vina, posebnu Eliahovu čašu, treba napuniti nakon što se kaže blagoslov poslije jela (13. korak). Duša duhovno besmrtnog proroka Eliaha u noći sedera posjećuje svaki židovski dom i ovu se čašu postavlja njemu u čast.